Marka Model Mini Cooper Park Line Seri
Model No: R53 Seri
Motor 1.6 115HP (Beygir)
Otomatik Vites

Kendine Has Özellikleri;
Özellikle diğer modellere göre renk seçeneği pek yok ama kendine has bir rengi var ve geneli gri ile kahverenginin birleşiminden olan bir renktir. Arabanın jantlarıda standart olarak geliyor güzel bir model yalnız diğer mini modellerinde one ve cooperların bazılarında bu jantlar ekstraya giriyor. Parkline serisinde öyle bir durum yok direk standart olarak yakışıklı jantlar size veriliyor. Gri metalik renk tavan rengi ve açılır tavan olarak standart pakete bir çok şey dahil. Hız sabitleyici, fonksiyonel direksiyon vs.. vs.. bir araba için standart olması gayet güzel ama unutmayalım ki Mini Cooper ' ın ekstra paketi oluyor parkline.
Dolu Dolu Bir Araç Ama;(Sorulan Sorular; Mini Cooper sorunları ve çözüm yolları - cevapları)
Arabanın güvenliğinden hiç tereddüt etmeyeceksiniz çünkü koltuklar dahil her yerinde airbag mevcut fazlasıyla güvenlik üst seviyede. Tabii kaza yapmamak için dikkat etmek çok daha mantıklı. 115 HP (beygir) e göre dip gazda atak yapması bir kaç saniyeyi buluyor ama 115HP ye göre yine de seri bir araç. Klima kapaklarından gelen yanık kokusu sizi korkutmasın. Bu genel olarak 115-120-125 beygir araçların çoğunda mevcut bir durum. Bu her hangi bir sıkıntı ya da arıza durumu değil. Yalnız kaputu açıp terleme ya da yağ kaçağı varsa temizlemek lazım. Bunlar yoksa bile o yanık kokusu yağ filtresi değişse bile yine de gelecektir. Aşısı ısınmadan kaynaklı sorun. Bunu mini cooper için değil söylediğim beygirdeki bir çok model arabada yaşadık.
Açılır Tavan / Cam Tavan Sorunsalı ;
(Sorulan Sorular; Mini Cooper sunroof açılır tavan cam tavan sorunu, tavan açılmıyor)
Sıcakta bekleyen mini cooper'ın kaderi cam tavan açılma problemi sizi bekliyor. Bunu çözmenin yolu bir kaç adımda basit ama sorunu başlıca yazalım.Cam tavan aşırı sıcaktan genleşen fitilleri birbirine kaynaması ve bunun haricinde yağın tamamen kuruması gibi etkenlerden tavanı bir kaç denemede açabiliyorsunuzdur. Bu aslında büyük bir sorun değil. Çözümü > öncelikle tavanı arkasından bir elinizle yukarı kaldırarak açma tuşuna basın ve açılmasını sağlayın. Bir kaç kez denediğiniz de illaki açılacaktır. Güzel bir cam tavan kanallarını temizleyin gerekirse eski yağı oradan kazıyın ve yerine tekrar fazla sıvı olmayacak şekilde yağ sürün. Bir kaç kez açıp kapadıkça sorun ortadan kalkıcaktır.
Cam tavandan ses alıyorsanız bu yağ işleminden sonra bacaklarda problem olmuşsa ya da daha öncesinde sorun varsa araç her zıpladığında ya da sorunlu yollarda ses çıkaracaktır. Bu sorunu çözmek için öncelikle güzel bir temizlik ve sonrasında cam tavan ustasına gidip sunroof cam tavan ayarı yaptırmanız gerekmektedir. Bunlar biraz vakit isteyen ama pahalı olmayan işlemlerdir. Bu arada dikkat edilmesi gereken bir konu var bu da mini serisinin cam tavanı havaya kaldıran bacakların kısa bir süre sonra çatlaması ve ya kırılması. Bu sebeple biraz narin davranın...
Şanzıman Sorunsalı ;(Sorulan Sorular; Mini Cooper arabam çekişten mi düştü, geç kalıyor, şanzıman sorunu)
Eğer aracınız normal durumlar da sıcaklığı 90 derece olduğunda gidişinde bir problem yaşamıyorsanız ve benim gibi bazen şanzımandan huylanıyorsanız bu durum aslında pekte önemli değil. Uzun bir araştırma ve denemeler sayesinde aracın beygirine göre gayet başarılı bir şanzımana sahip olduğunu hatta ve hatta sizi tatmin etmese de hiç sorun yaşamayacağınız bir şanzımana sahip olduğunu söyleyebilirim. Geç hızlanma sebebi şanzıman değil tamamen beygirsel düşüklükten. Bunu yazılımla halledebilirsiniz. Tabi biraz tuzlu fiyat olarak ya da bundan vazgeçin normal olarak aracı kullanın. Bireysel olarak sakin bir hayata sahipeniz güçlü bir motor ve sağlam bir yapı olarak yeterli gelicektir ama yok ben hız istiyorum diyorsanız yazılımsız mini cooper parkline sizi tatmin etmeyecektir.
İlk Çalıştırmadaki Yüksek Güç;(Sorulan Sorular; Mini Cooper yüksek devirde çalışıyor ve çok sesli çalışıyor)
Sabah arabayı ilk çalıştırdığınız da BIRAK BENİ GİTMEK İSTİYORUM der gibi bir baskı oluşucaktır. Bu güç aslında devir saatinin yüksek olduğundan yani aracın kendini sağlıklı çalıştırması için motor sıcaklığını hızlıca sağlamasından kaynaklı bir durum. Bu aslında 10 dakika içinde tarihe karışacak bir durum. Biraz beklerseniz sıcaklığı 60 dereceyi geçer geçmez her şey sakinleşecektir.
Orta Gövde (Dashboard) Ses Sorunu, Kirlenme sorunu ;
(Sorulan Sorular; Mini Cooper Gövdenin İçinden Gelen Sesler, Mini Cooper Ekran Kirlenmesi ve Temizlemesi)
Bu konuda 2004e kadar Mini cooperların üst göğüs kısmı 2 parça olduğundan plastik (bakalit) bölüm titremelerde ses yapıyor ama 2006 ve üzeri modeller de bunu yaşamak pek mümkün değil çünkü tek parça birleşik üst göğüs bulunmaktadır. Dashboard yani kocaman kadranın olduğu bölüm 2006 parkline serisinde gayet başarılı görünmekte, kullanım açısından çok güzel bir dizayna sahip. Ekranın plastiği kirlendiğinde bunu söküp temizleyebilirsiniz. Bu tür kirlenmeler genel de klima kapaklarının o yöne bakmasından kaynaklanıyor. Ya da klima kapaklarının içi ve arkası pis olduğundan tozlar yavaş yavaş kadrana doğru yol alıyor. Bu sebeple orta kısımda kirlenme veya hafif kararma görebilirsiniz.
Gövde Altındaki Çift Ayak Sorunu;
(Sorulan Sorular; Mini Cooper Gövdeden gelen garip sesler)
Şimdi öncelikle yerini belirmek için fotoğrafa bakabilirsiniz.
Bu fotoğrafta yer alan iki gövde ayağı güneşten ya da fazla çukurlu yollara girmekten kendini salıyor ve taşıyıcı özelliği kayboluyor. Böylelikle yuvalar da oluşan titremeler ya da boşluklar ufak bir titremede bile ses sorunu yapıyor. Sizi çok rahatsız edebilir. Benim gibi takıntılı bir adam için büyük bir sorundu ve 2006 ya kadar tüm modellerin de bu iki taşıyıcı ile boğuştum. Çözümü zamanla denemelerim sayesinde zor gelse de şimdi çok basit. Öncelikle torpido kapağını açın sağ daki taşıyıcıya ait iki adet vida göreceksiniz. Alyan olursa güzel olur ama yoksa düz tornavida ile yavaşça sıkıp vidanın boşluğunu alın fazla sıktığınız da ve hatta çok sıktığınız da ısınan vida kırılıcaktır. Bir daha orjinali bulmak imaknsız gibi bir şey. Kırmadan hafifçe sıktıntan sonra sol taşıyıcı içinde aynı uygulamayı yapıyorsunuz. Boşlukları aldıktan sonra şimdi taşıyıcıların dibi olan ayak kısımlarına iki kat yapılmış kağıt ya da tek kat yapılmış karton varsa plastik kredi kart şeklinde ufak şeyler sıkıştırın ve rahatsız edici seslere veda edin....
Arkadan Gelen Seslerin Nedeni Çok Belli;
(Sorulan Sorular; Mini Cooper arkadan gelen garip sesler, mini cooper arkadaki garip sesler)
Mini Cooper bagaj kısmı oldukça geniş. Garip gelebilir ama aracın toplam boyutuna göre gayet kullanışlı bir bagaja sahip. Yalnız bagajdan mı yoksa arka da herhangi bir aksamdan mı ses geliyor belli değil diyorsanız hemen açıklayalım. Eğer torsiyonlarınız da sorun yoksa hemen bagajı açıyoruz ve bagaj taban kılıfını kaldırıyoruz altından yol yardım ve lastik değiştirme aletleri çıkıyor onları da yerinden kaldırın ve karşınıza kocaman bir conta çıkıyor. O yedek lastiği tutan conta. Onu iyice ve oldukça sıkı bir şekilde sıkın sağlamlaştırın. Sonra malzemeleri geri koyarken elinizdeki alet edevat çantasındaki malzemelerin biribirne vurup titreşimlerde ses yapıp yapmadığını kontrol edin ve onlarıda ses çıkarmayacak şekilde koyun. Ben aralarına peçete ve bez koymuştum. Böylelikle eğer arka süspansiyonlar da ve torsiyonda sorun yoksa ses kesilecektir.